1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti HAPPY END CZ, a.s. (dále jen „prodávající“) upravují právní vztahy při prodeji zboží a služeb (dále jen „zboží“) zákazníkům prodávajícího prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na webových stránkách https://www.happyend.cz (dále jen „internetový obchod“) nebo jinými způsoby.
1.2 Sortiment zboží je uveden v aktuálním katalogu zboží prodávajícího (dále jen „katalog“), který je uveřejňován v internetovém obchodě (katalog je v podstatném rozsahu prodávajícím vydáván i v listinné podobě, kde však nejsou uvedeny ceny zboží).
1.3 VOP blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího při nákupu zboží. Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí objednací dokumentací (jejíž obvyklou částí je objednávka a potvrzení objednávky), těmito VOP a dokumenty, na které tyto VOP odkazují. V otázkách neupravených se smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
1.4 Nedílnou součástí těchto VOP jsou (i) podmínky pro ochranu osobních údajů uvedené na webové stránce https://www.happyend.cz/ochrana-osobnich-udaju, (ii) vzorové poučení spotřebitele o možnosti odstoupení od smlouvy včetně vzorového formuláře uvedené níže v části pro spotřebitele a (iii) popis práv spotřebitele z vadného plnění uvedený níže v části pro spotřebitele.
1.5 Tyto VOP jsou vydávány v souladu s ustanovením § 1751 občanského zákoníku. Prodávající si vyhrazuje právo měnit VOP nebo stávající nahradit novými. Nové VOP budou zveřejněny na webových stránkách prodávajícího https://www.happyend.cz před začátkem jejich účinnosti.
1.6 Kupující spotřebitel (dále jen „spotřebitel“) je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná. Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
2. SDĚLENÍ PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
2.1 Prodávající před uzavřením smlouvy sděluje kupujícímu, který je spotřebitel, že:
2.2 Údaje podle odst. 2.1 písm. h) a i) VOP poskytuje prodávající spotřebiteli pro lepší přehlednost také prostřednictvím vyplněného vzorového poučení o možnosti odstoupení od smlouvy a vzorového formuláře uvedených níže.
3. OBJEDNÁVKA ZBOŽÍ A UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1 Umístěním nabídky prodeje zboží v katalogu vyjadřuje prodávající svoji vůli uzavřít kupní smlouvu (dále jen „smlouvu“) na zboží za podmínek uvedených ve VOP. Veškeré zboží prezentované v katalogu není považováno za návrh na uzavření smlouvy; ustanovení § 1732 občanského zákoníku se v tomto případě nepoužije. Návrh na uzavření smlouvy činí až kupující svou objednávkou učiněnou v souladu s těmito VOP. Kupující bere na vědomí a souhlasí, že obrázky u zboží jsou jen ilustrační a nemusí zcela odpovídat reálné podobě zboží, a dále, že obrázky mohou obsahovat i vyobrazení doplňkového zboží, které není předmětem nabídky prodeje.
3.2 Okamžikem doručení elektronické objednávky prodávajícímu vytvořené kupujícím v elektronickém rozhraní internetového obchodu je podán návrh na uzavření smlouvy ze strany kupujícího. Smlouva je uzavřena odesláním potvrzení objednávky (či její části) prodávajícím; od okamžiku potvrzení objednávky prodávajícím je uzavřena smlouva, jejímž předmětem je prodej a koupě zboží specifikovaného v objednávce kupujícího, jehož dodání prodávající potvrdil v potvrzení objednávky. V případě, že je objednávka zboží kupujícím provedena jinými komunikačními prostředky než v elektronickém rozhraní internetového obchodu (např. e-mailem nebo telefonicky), zašle prodávající kupujícímu rekapitulaci objednávky (včetně VOP) v elektronické podobě, jež má povahu potvrzení objednávky; od okamžiku potvrzení objednávky prodávajícím je uzavřena smlouva. Potvrzení objednávky (vytvořené kupujícím v elektronickém rozhraní internetového obchoduje nebo provedené jinými komunikačními prostředky) je potvrzením o uzavřené smlouvě v textové podobě.
3.3 Podmínkou platnosti objednávky v elektronickém rozhraní internetového obchodu je vyplnění veškerých údajů a náležitostí předepsaných objednávkovým formulářem. Objednávku (návrh smlouvy) včetně všech jejích součástí lze podat pouze v podobě, jak ji vymezuje elektronické rozhraní internetového obchodu. Podmínkou platnosti objednávky provedené jinými komunikačními prostředky je uvedení základních údajů a náležitostí pro určení obsahu smlouvy. Vyplněním registračního formuláře či objednávky v rámci internetového obchodu nebo podané jinými komunikačními prostředky kupující dává prodávajícímu zároveň souhlas se shromažďováním osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech, s jejich archivováním a nakládáním s nimi.
3.5 Podrobné informace o jednotlivých technických krocích, vedoucích k vyplnění a odeslání objednávky v elektronickém rozhraní internetového obchodu, jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky veškeré údaje zkontrolovat, případně opravit nebo změnit. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na příslušné tlačítko umístěné na konci procesu nákupu zboží upozorňující kupujícího na závazek uhradit kupní cenu.
3.6 Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky a její potvrzení si nese každá ze smluvních stran sama. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po nezbytně dlouhou dobu za účelem jejího úspěšného splnění, nejdéle však pěti let od jejího uzavření, a nebude komukoli zpřístupňována.
3.7 Kupující kupuje zboží za cenu platnou v době objednání zboží. V případě, že se jedná o speciální zboží (např. které musí prodávající objednat od třetí osoby), prodávající kupujícímu po podání nabídky na uzavření smlouvy ze strany kupujícího potvrdí telefonicky nebo e-mailem výši kupní ceny a termín dodání. Výši kupní ceny je prodávající oprávněn měnit vzhledem k aktuální situaci na trhu a v závislosti na vývoji kurzu české koruny vůči zahraničním měnám. Pokud kupující s takovouto změnou kupní ceny po podání objednávky nesouhlasí, má se za to, že objednávka byla kupujícím stornována.
3.8 Akční nabídky a slevové akce jsou platné vždy za podmínek a dle termínu uvedeného u dané akce či do vyprodání zásob. Kupující má možnost se před provedením objednávky seznámit s podmínkami akce, dobou platnosti akce, cenou a množstvím zboží, které je možné v akci objednat. Kupující bere na vědomí, že množství zboží v akci, které je možné u prodávajícího objednat, je omezeno množstvím daného zboží, které má prodávající v okamžik učinění objednávky skutečně k dispozici.
3.9 Kupující odesláním objednávky zboží prodávajícímu prohlašuje, že je seznámen s celkovou cenou zboží, které je předmětem jeho nabídky na uzavření kupní smlouvy s prodávajícím, včetně DPH a dalších poplatků, a případnou cenou dopravy a s takovouto cenou plně souhlasí. Balné je již započteno v ceně zboží. Balným se rozumí kontrola kompletnosti zboží a bezpečné zabalení křehkého výrobku v případě, že původní obal nedostatečně chrání výrobek proti poškození při dopravě. Cena dopravy a její výše je prodávajícím účtována s ohledem na kupujícím zvolený způsob dodání zboží v objednávce. Výše ceny dopravy zboží, není-li prodávajícím u předmětného zboží uvedeno, že cena dopravy zboží je určována individuálně (zejména s ohledem na druh, hmotnost, objem zboží nebo vzdálenost místa dodání zboží), je doplněna do objednávky kupujícího automaticky poté, co kupující zvolí v průběhu procesu vyplnění objednávky způsob dodání zboží; cena dopravy zboží je součástí celkové kupní ceny podle uzavřené kupní smlouvy. O výši ceny dopravy zboží, která je určována individuálně, je kupující informován prodávajícím bez zbytečného odkladu po podání objednávky zboží. Cena dopravy zboží, která je určována individuálně, odpovídá obvykle účtovaným nákladům na dopravu a je prodávajícím připočtena k celkové kupní ceně podle uzavřené kupní smlouvy. Za podmínek určených prodávajícím v internetovém obchodu prodávající nebude kupujícímu cenu dopravy zboží účtovat.
3.10 Způsob zaplacení kupní ceny zboží prodávajícímu určí kupující v objednávce, a to výběrem z prodávajícím nabízených možností.
3.11 Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávce. Dodání zboží kupujícímu bude realizováno způsobem, který určí kupující v objednávce, a to výběrem z prodávajícím nabízených možností.
3.12 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po jeho převzetí a po úplném zaplacení kupní ceny zboží prodávajícímu.
3.13 V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny nebo její části podle jakékoli kupní smlouvy je prodávající oprávněn bez dalšího pozastavit jakékoli své plnění, a to až do doby úplného uhrazení dlužné částky, s kterou je kupující v prodlení.
3.14 V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny nebo její části je kupující povinen uhradit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky v prodlení za každý započatý den prodlení; tím není dotčeno právo prodávajícího na náhradu škody.
3.15 Při převzetí zboží kupující obdrží dodací list, který je zároveň (v případě poskytnutí záruky a v případě, že není ke zboží přiložen samostatný záruční list) záručním listem.
4. ODPOVĚDNOST ZA VADY A ZÁRUKA
4.1 Prodávající odpovídá za řádné dodání zboží kupujícímu. Případné reklamace vad zboží budou vyřízeny v souladu s obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů). Prodávající informuje spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění prostřednictvím popisu práv spotřebitele z vadného plnění uvedeného níže; popis práv spotřebitele z vadného se vztahuje výhradně na spotřebitele.
4.2 Zboží lze reklamovat u prodávajícího na e-mailové adrese happyend@happyend.cz nebo telefonicky na čísle 800 156 944 nebo jiným způsobem, dle volby kupujícího.
4.3 U vybraného zboží poskytuje prodávající záruku za jakost. Záruční lhůta je uvedena na obalu zboží nebo v průvodní dokumentaci ke zboží nebo na dodacím listu nebo v katalogu. Záruční lhůta počíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím a prodlužuje se o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční lhůta prodlužuje o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace počíná dnem následujícím po přijetí zboží a končí dnem vyřízení reklamace, nikoli až dnem vyzvednutí zboží zákazníkem. V případě neoprávněné reklamace se záruční lhůta neprodlužuje.
4.4 Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady, vady vzniklé při výrobě a montáži nebo instalaci zboží, která byla provedena pracovníky prodávajícího.
4.6 Kupující bere na vědomí, že životnost vybraného zboží je omezena jeho chemickým složením; v takovém případě je na obalu zboží nebo v průvodní dokumentaci ke zboží nebo na dodacím listu uvedena expirační lhůta určující životnost zboží.
5. ZRUŠENÍ SMLOUVY A ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
5.1 Kupující, který není spotřebitel, je oprávněn smlouvu bez udání důvodu zrušit, a to až do okamžiku předání zboží k přepravě kupujícímu, a to e-mailovou zprávou zaslanou kupujícím na adresu happyend@happyend.cz. Podmínkou platnosti zrušení smlouvy je uhrazení storno poplatku ze strany kupujícího, a to ve výši, která bude stanovena prodávajícím; do zaplacení storno poplatku není povinen prodávající kupujícímu zboží podle smlouvy dodat. Výše storno poplatku je prodávajícím určena podle výše nákladů, které s plněním smlouvy prodávajícímu vznikly do dne obdržení zrušovacího projevu ze strany kupujícího, nejméně však vždy 15 % z kupní ceny zboží podle smlouvy. Výši storno poplatku oznámí prodávající kupujícímu e-mailovou zprávou zaslanou na e-mailovou adresu, ze které kupující odeslal zrušovací projev smlouvy. V případě nezaplacení storno poplatku nejpozději do 30 dnů ode dne obdržení e-mailové zprávy se zrušovacím projevem kupujícího smlouva zaniká a kupující je povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši storno poplatku oznámeného prodávajícím kupujícímu.
5.2 Kupující může do 14 dnů od převzetí zboží požádat prodávajícího o zrušení smlouvy a možnost vrátit dodané zboží. Prodávající však není povinen takové žádosti kupujícího vyhovět. V případě, že prodávající žádosti kupujícího vyhoví, sdělí kupujícímu podmínky zrušení smlouvy a vrácení zboží.
5.3 Kupující, který je spotřebitel, je oprávněn od smlouvy odstoupit za podmínek stanovených v čl. 6 VOP a ve vyplněném vzorovém poučení o možnosti odstoupení od smlouvy, který tvoří nedílnou součást VOP.
5.4 Smlouvu je prodávající oprávněn bez udání důvodu zrušit, a to až do okamžiku předání zboží k přepravě kupujícímu, a to e-mailovou zprávou zaslanou prodávajícím na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce. V případě, že prodávající není schopen splnit smlouvu v důsledku z důvodu vyšší moci, tj. takových mimořádných a nepředvídaných okolností nezávislých na vůli stran, které se na ně odvolávají, které nebylo možné v době vzniku smlouvy předvídat a které zapříčiní, že prodávající není schopen splnit smlouvu, např. válka, živelné katastrofy, epidemie, vládní zákazy a restrikce, oznámí tuto skutečnost kupujícímu, s tím, že kupující i prodávající jsou oprávněni od smlouvy odstoupit. V případě zrušení smlouvy nebo jejího ukončení odstoupením podle tohoto článku VOP, nemá kupující ani prodávající právo na jakoukoli náhradu škody či jiné újmy po druhé smluvní straně.
5.5 Prodávající má právo odstoupit od smlouvy v případě, že je kupující v prodlení s úhradou kupní ceny za zboží nebo jakékoli jiné platby ve prospěch prodávajícího nebo bylo na kupujícího zahájeno insolvenční řízení nebo je kupující v úpadku nebo hrozícím úpadku.
5.6 Prodávající má dále právo od smlouvy odstoupit, stane-li se plnění nemožným a nedohodne-li se s kupujícím na náhradním plnění. V případě, že kupující již zaplatil objednané zboží a odstoupí-li prodávající od smlouvy z důvodu uvedeného v tomto odstavci, vrátí prodávající kupujícímu celou zaplacenou částku nejpozději do 15 dnů od doručení písemného odstoupení od smlouvy kupujícímu. Má se za to, že plnění se stane nemožným i v případě, že zboží, které je předmětem smlouvy, nemá prodávající nebo jeho dodavatelé k dispozici skladem a takové zboží nebude k dispozici ani do konce doby dodání zboží podle smlouvy; o tomto důvodu nemožnosti plnění je prodávající povinen informovat kupujícího e-mailovou zprávou, a to bez zbytečného odkladu ode dne zjištění nemožnosti plnění.
5.7 V případě zrušení smlouvy odstoupením, není povinen prodávající vrátit kupujícímu kupní cenu do doby, než bude prodávajícímu vráceno kupujícím dodané zboží, a to ve stavu, ve kterém bylo kupujícímu dodáno.
6. PRÁVO SPOTŘEBITELE ODSTOUPIT OD SMLOUVY
6.1 Kupující spotřebitel má v souladu s § 1829 a násl. občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem (zejm. v elektronickém rozhraní internetového obchodu nebo jinými komunikačními prostředky) do 14 dnů od převzetí zboží kupujícím nebo jím určenou osobou (a to převzetím posledního kusu zboží, položky zboží nebo části dodávky). Odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
6.2 V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a jakýmkoli jednoznačným prohlášením prodávajícímu uvede, že od smlouvy odstupuje. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy vyplněním a odesláním vzorového formuláře uvedeného níže na poštovní adresu sídla prodávajícího nebo na elektronickou adresu happyend@happyend.cz nebo jiným doložitelným způsobem. Prodávající potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě přijetí vyplněného vzorového formuláře.
6.3 Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu – nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy – zboží, které od něho obdržel, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží vyzvedne. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
6.4 Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
6.5 Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu – nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy – všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem, pokud spotřebitel nezvolil jiný způsob a pokud tím spotřebiteli nevzniknou další náklady. Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než obdrží zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
6.6 Smluvní strany sjednávají, že prodávající může jednostranně započíst nárok na náhradu škody na zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
6.7 Prodávající poskytuje spotřebiteli pro lepší přehlednost také vyplněné vzorové poučení o možnosti odstoupení od smlouvy a vzorový formulář uvedené níže, ve kterém je právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem přehledně shrnuto.
6.8 Ustanovení těchto VOP o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží.
7. PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO
7.1 Prodávající má právo odmítnout dle svého uvážení objednávku kupujícího (tj. neprovést její potvrzení), a to zejména pokud kupující opakovaně neplní své závazky odebrat zboží nebo zaplatit kupní cenu.
7.2 Prodávající má povinnost dodat zboží dle smlouvy, a to ve lhůtě stanovené v potvrzení objednávky. Není-li v potvrzení objednávky uvedena dodací lhůta a nedohodnou-li se smluvní strany jinak, dodá prodávající kupujícímu zboží, které je v katalogu v internetovém obchodě označeno jako zboží (a) skladem, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 měsíců ode dne potvrzení objednávky a (b) není skladem, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 6 měsíců ode dne potvrzení objednávky. Pokud je kupující spotřebitel, platí, že lhůta dodání zboží je vždy bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření smlouvy; v případě, že prodávající není schopen tuto lhůtu 30 dnů dodržet (zboží není skladem apod.), upozorní na to kupujícího a sdělí kupujícímu dodací lhůtu zboží; s lhůtou dodání přesahující 30 dnů musí kupující, který je spotřebitel, souhlasit; v případě, že spotřebitel s prodloužením lhůty dodání nevyjádří svůj nesouhlas ve lhůtě 3 dnů ode dne oznámení nové dodací lhůty ze strany prodávajícího, má se za to, že s prodloužením dodací lhůty souhlasí.
7.3 Při převzetí zboží předá prodávající kupujícímu daňový doklad k dodanému zboží.
7.4 Spokojenost s nákupem zjišťuje prodávající prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu „Ověřeno zákazníky“. Prodávající je oprávněn tato dotazníky zaslat kupujícímu, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, neodmítne kupující zasílání obchodních sdělení prodávajícího nebo neodvolá svůj dříve udělený souhlas. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování zpětné vazby a analýz tržního postavení využívá prodávající zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely je prodávající oprávněn předávat informace o zakoupeném zboží a e-mailovou adresu kupujícího.
8. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO
8.1 Kupující je povinen uvést správné a pravdivé informace při registraci a podání objednávky, a to zejména fakturační údaje a místo dodání zboží.
8.2 Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit celkovou kupní cenu.
8.3 V případě, že je zboží při převzetí kupujícím v rozporu se smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu odpovídajícího smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou zboží, nebo jeho opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu se smlouvou věděl nebo rozpor se smlouvou sám způsobil.
8.4 Kupující spotřebitel výslovně žádá, aby v případě, že předmětem dodání podle smlouvy jsou služby, tyto byly poskytnuty prodávajícím před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající upozorňuje spotřebitele, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy podle čl. 6.9 písm. a) těchto VOP.
8.5 Kupující má právo na vymazání svých osobních údajů z databáze, požádá-li o to písemnou formou. Prodávající se tímto zavazuje nejpozději do 15 dnů od doručení písemné žádosti veškeré údaje o kupujícím z databáze vymazat.
9. ZVLÁŠTNÍ AKCE
9.1 Prodávající je dle svého uvážení oprávněn v internetovém obchodě nebo jinak vyhlásit zvláštní akce mající za cíl lépe seznámit potenciální zákazníky se zbožím. K těmto akcím patří např. výpůjčka zboží, poskytnutí zboží zdarma, poskytnutí vzorku apod.
10. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU
10.1 Prodávající a kupující odpovídají za škodu způsobenou druhé smluvní straně porušením svých povinností.
10.2 Prodávající a kupující se dohodli, že případná škoda způsobená kupujícímu v důsledku prodlení s dodáním či poskytnutím zboží prodávajícím nebo škoda způsobená kupujícímu v souvislosti s vadou zboží, bude prodávajícím v případě existence povinnosti k její náhradě kupujícímu nahrazena maximálně do částky odpovídající dvojnásobku kupní ceny objednaného zboží.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1 Není-li v těchto VOP uvedeno jinak, považuje se za písemný úkon i úkon učiněný smluvní stranou formou doporučené zásilky, datovou zprávou, faxem nebo e-mailem. V případě učinění písemného úkonu ve formě e-mailové zprávy, jehož povinnou náležitostí je podle těchto VOP i podpis jednající osoby, je písemný úkon řádně učiněn, pokud e-mailová zpráva obsahuje podpis identifikující jednající osobu (tj. název, jméno a příjmení) nebo scan listiny obsahující takový písemný úkon opatřený vlastnoručním podpisem jednající osoby.
11.2 Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
11.3 Smlouva včetně VOP je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Tyto VOP jsou platné a účinné ode dne jejich zveřejnění na internetových stránkách https://www.happyend.cz, nejdříve však ode dne 1. 10. 2024.
1. Právo odstoupit od smlouvy
1.1 Do 14 dnů máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu.
1.3 Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat HAPPY END CZ, a.s. se sídlem na adrese Jankovcova 1603/47a, 170 00 Praha 7, IČ 25649761, a to formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem). Kontaktní e-mail pro doručování elektronické pošty je elektronická adresa happyend@happyend.cz. Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (viz níže), není to ale vaší povinností. Pokud této možnosti využijete, obratem vám pošleme potvrzení o přijetí tohoto oznámení o odstoupení od smlouvy.
1.4 Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, stačí odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
2. Důsledky odstoupení od smlouvy
2.1 Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme vám bez zbytečného odkladu – nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo vaše oznámení o odstoupení od smlouvy – všechny platby, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než námi nabízený nejlevnější způsob standardního dodání). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použili pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčili jinak. V žádném případě vám tím nevzniknou další náklady.
2.2 Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslali zpět, podle toho, co nastane dříve.
2.3 Zboží bez zbytečného odkladu – nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy – zašlete zpět nebo je předejte HAPPY END CZ, a.s. v Logistickém centru Horňátky na adrese Horňátky 2, 277 11 Neratovice. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.
2.4 Ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží.
2.5 Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
(Vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy.)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Adresát: HAPPY END CZ, a.s. se sídlem na adrese Jankovcova 1603/47a, 170 00 Praha 7, IČ 25649761 a kontaktním e-mailem pro doručování elektronické pošty happyend@happyend.cz
Oznamuji/oznamujeme*, že tímto odstupuji/odstupujeme* od smlouvy o nákupu tohoto zboží* / o poskytnutí těchto služeb*
Datum objednání* / datum obdržení*
Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů
Adresa spotřebitele/spotřebitelů
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud tento formulář posíláte v listinné podobě)
Datum
* Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o chraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
2. Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady prodávajícího také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
5. Ustanovení čl. 4 výše se nepoužije v případě, že prodávající spotřebitele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a spotřebitel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
6. Prodávající odpovídá spotřebiteli také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena spotřebitelem a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
7. Projeví-li se vada vnbsp;průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou spotřebitel nemůže věc užívat, vnbsp;případě, že vadu vytkl oprávněně.
9. Ustanovení čl. 8 výše neplatí v případě, že prodávající spotřebitele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a spotřebitel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
10. Neprovedl-li spotřebitel aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že spotřebitel nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl. 8 výše, má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
11. Spotřebitel může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě zboží s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může spotřebitel vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má spotřebitel právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li spotřebitel prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady zboží neběží po dobu, po kterou spotřebitel nemůže věc užívat.
12. Má-li zboží vadu, může spotřebitel požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro spotřebitele. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím spotřebitel nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který spotřebitel zboží koupil. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž zboží, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem zboží předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadného zboží a montáž opraveného nebo nového zboží anebo uhradí náklady s tím spojené.
15. Je-li vada věci nevýznamná, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy a má se za to, že vada zboží není nevýznamná. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, prodávající vrátí spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal.
16. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého zboží bylo koupeno. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším, spotřebitel vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
17. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
18. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je spotřebitel požadoval.
19. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 18 výše může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
20. Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
21. Zboží lze reklamovat u prodávajícího na e-mailové adrese happyend@happyend.cz nebo telefonicky na čísle 800 156 944 nebo jiným způsobem, dle volby spotřebitele.
22. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však spotřebitel právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.