Vizuální změny HAPPY ENDU jsou jen špičkou ledovce

Happy End
Vizuální změny HAPPY ENDU jsou jen špičkou ledovce

Rozhovor s Davidem Lošťákem, ředitelem společnosti HAPPY END, o nové strategii značky a také o tom, co zákazníky pálí nejvíce.

HAPPY END prochází viditelnými změnami. Má nové logo, grafický styl, přestěhoval se do nových prostor, rozjel časopis Moderní provoz. Co za tím vším stojí?

Nový vizuální design je to nejmenší, je to taková viditelná špička ledovce. Ty změny jsou mnohem zásadnější, tak mi dovolte vzít to pěkně od začátku. Na trhu jsme od roku 1994, tedy více než 20 let. Naši zakladatelé tehdy začali na český trh dovážet sorpční materiály, ve kterých jsme dnes jedničkou na trhu. Vybudovali úspěšnou stabilní firmu se širokým sortimentem produktů pro bezpečnost, čistotu a ekologii. Nastavili funkční obchodní model, který dodnes umožňuje firmě růst průměrným tempem 15 % za rok. Potřeby dnešního trhu jsou ale diametrálně odlišné a firma čelí zcela novým výzvám. V nedávné době se majitelé rozhodli upustit od každodenního řízení společnosti a dali prostor nové generaci manažerů s cílem posunout HAPPY END směrem k nové vizi.

 

Co je tedy současnou vizí společnosti HAPPY END?

Stručně řečeno, chceme se stát preferovaným dodavatelem produktů a služeb v oblasti bezpečnosti, čistoty a ekologie do průmyslových podniků.

 

Jak se vám to daří?

Díky přispění všech našich zaměstnanců jsme na velmi dobré cestě. Dodáváme produkty a služby například do Škody Auto, Magny, ČEZu a dalších firem, které mají roční obrat větší než miliardu korun. Navíc naše produkty pro likvidaci havárií má ve své výbavě většina hasičských záchranných sborů. I tak je tu ale ještě obrovský prostor pro růst byznysu se stávajícími zákazníky a pro získávání nových.

 

Jakými způsoby chcete dosáhnout dalšího růstu?

Naše strategie stojí na několika základních pilířích. Prvním z nich je komplexnost. V oborech bezpečnost, čistota a ekologie zkrátka chceme mít úplně všechno, na co si zákazník vzpomene, i to, na co si nevzpomene, ale co skutečně potřebuje. Proto každý rok naše portfolio rozšiřujeme o více než 1 000 nových produktů. Dalším důležitým pilířem je odbornost. My neprodáváme rohlíky, ale přes 7 000 produktů, které mají přímý vliv na efektivitu a bezpečnost výroby. Musíme rozumět nejen samotným produktům, ale i chodu různých typů provozů a být schopni najít komplexní řešení problému našeho zákazníka.

 

Co patří k nejčastějším problémům, které zákazníci řeší?

Častým tématem je nedostatek pracovních sil. Mnozí z našich zákazníků si uvědomují, že výše mzdy není tím jediným rozhodujícím faktorem pro udržení a získání kvalitních zaměstnanců. Je to také o zdravém a  příjemném pracovním prostředí, které přispívá ke spokojenosti zaměstnanců. V tomto směru umíme zákazníkům hodně pomoci.

Jiným tématem je smysluplné využití bezpečnostních, ekologických, kvalitářských a jiných auditů, kterými každý provoz prochází. Pro firmy jsou časté audity mnohdy až nesmyslnou zátěží, protože jejich závěry nedokážou správně vyhodnotit a zavést do praxe. Nově proto nabízíme službu nazvanou, stejně jako tento magazín, Moderní provoz. Cílem  je pomoci zákazníkům optimálně implementovat závěry auditů.

Dá se říct, že vezmeme dostupné závěry, vyhodnotíme je z hlediska rizik a následně klientovi připravíme projektové řešení těchto rizik napříč jeho organizací. V tuto chvíli pracujeme na několika  projektech a ukazuje se, že o takovou službu je na trhu velký zájem.

Problémů je ale celá řada, mohli bychom mluvit i o ekologických otázkách, o efektivitě výroby, měnící se legislativě a mnoha dalších. I zde efektivně pomáháme našim partnerům. Ale o tom můžeme mluvit někdy jindy.

 

Tento nový obchodní přístup vypadá velmi zajímavě. Jaké další novinky ještě letos HAPPY END chystá?

Je toho celá řada. V dubnu spouštíme nové webové stránky. Kromě změny designu budou obsahovat daleko více zajímavého obsahu. Věřím, že se naši zákazníci na našich stránkách chvíli zdrží, i když zrovna nebudou mít v plánu něco kupovat. Stránky také budou obsahovat propracovanou klientskou zónu. Během roku přivedeme na český trh několik zajímavých zahraničních značek a představíme nové služby. Nesmím také zapomenout na nový katalog, který vydáme 1. září 2018.

 

Tak to se máme na co těšit! A ještě jedna poslední otázka, se kterou si mnozí lámou hlavu. Jak přišel HAPPY END ke svému jménu?

Úplně jednoduše. Děláme vše pro to, aby každý pracovní den, náš i našich partnerů, měl šťastný konec.


Související článek
David Staš: Metoda 5S není jen módní záležitostí

David Staš: Metoda 5S není jen módní záležitostí

BezpečnostČistota

O přínosech, ale i o případných úskalích zavedení metody 5S jsme hovořili s Davidem Stašem, specialistou na Lean Production.  

BAUER: Cestou k úspěchu je kontinuita

BAUER: Cestou k úspěchu je kontinuita

HAPPY END nově uvádí na český trh rozsáhlou řadu produktů v oblasti průmyslové kovovýroby od špičkové německé společnosti BAUER Südlohn. Přečtěte si rozhovor s ředitelem a spolumajitelem společnosti, Pascalem Bauerem, o začátcích podnikání, tajems